Zalety skakania na skakance – jaką wybrać?

Ćwiczenie w domu to doskonały sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów czy po prostu zadbanie o własne zdrowie. Niektóre osoby zaopatrują się w specjalne maszyny treningowe, jak rower stacjonarny czy orbitrek, inni sięgają po prostsze przyrządy, ale równie skuteczne. Jednym z nich jest skakanka. Narzędzie to pozwala na bardzo intensywny trening, który w znacznym stopniu poprawia kondycję. Co warto wiedzieć o skakankach, aby zakupić na własność dobry model?

Skakanka może wielu osobom kojarzyć się z dzieciństwem. Nic w tym dziwnego, bowiem skakanie na skakance było (i w wielu przypadkach nadal jest) jedną z podstawowych aktywności fizycznych uwielbianych przez najmłodszych. Jednak o wszechstronności skakanki świadczy chociażby fakt, że od dawna używana jest przez profesjonalnych bokserów, bowiem pozwala na niezwykle efektywne rozbudowanie mięśni ramion czy barków. Dziś po skakankę sięgają też amatorzy, aby spalić kalorie, wysmuklić sylwetkę, zwiększyć zwinność, poprawić koordynację, wzmocnić serce czy polepszyć skoczność.

Zalety skakanek

Skakanka to bez wątpienia doskonałe narzędzie do ćwiczeń w domu, ogrodzie czy parku. Jej główną zaletą jest niska cena, bowiem podstawowy sprzęt można kupić w każdym sklepie sportowym już za około 10 złotych lub niewiele więcej. Ponadto skakanki są lekkie i małe gabarytowo, więc można je bez problemu przechowywać w szafie, garderobie, a nawet w szufladzie. Zdecydowanie warto posiadać skakankę, która choć niepozorna, może przynieść wiele korzyści dla zdrowia i urody.

Porównanie rodzajów skakanek

Obecnie producenci oferują różnorodne skakanki, w zależności od potrzeb klientów. Do najpopularniejszych modeli zalicza się bardzo tanie skakanki sznurkowe i skakanki z PCV, przy czym te drugie są nieco szybsze od pierwszych. Skakanka z linki to już produkt dla bardziej zaawansowanych użytkowników – może nawet spowodować uraz, jeśli ktoś będzie z niej nieumiejętnie korzystać i dojdzie do uderzenia skakanką o ciało. Skakanki rzemienne to wyroby dla sportowców wyczynowych, podobnie jak skakanki z obciążeniem, przede wszystkim użytkowane przez bokserów.

Jak wybrać dobrą skakankę?

Nie jest łatwo dobrać odpowiednią skakankę. Wystarczy jednak zastosować się do kilku reguł, aby zaopatrzyć się w produkt dobrej jakości. Skakanie na skakance tylko wtedy będzie skuteczne, jeśli odbywa się w oparciu o porządny sprzęt, ale i taki dobrany do umiejętności. Na co zwrócić uwagę w przypadku zakupu skakanki?

  1. Rodzaj skakanki – początkującym użytkownikom wystarczy skakanka sznurkowa lub PCV. W miarę zdobywania doświadczenia i kondycji, można sięgnąć po skakankę z linki.
  2. Długość skakanki – bardzo istotna kwestia i prosta do sprawdzenia. Skakanka wtedy ma odpowiednią długość, jeśli po złapaniu uchwytów, stanięciu na środku skakanki i naciągnięciu jej sięga użytkownikowi do pach.
  3. Uchwyty – aby skakanka dobrze leżała w dłoni, potrzeba nie tylko uchwytów wygodnych, ale też antypoślizgowych, by nie wypadały z ręki podczas treningu.

Skakanie na skakance wydaje się czynnością prostą, ale zupełnie takie nie jest. Wymaga bowiem sporej kondycji i początkowo ćwiczenie chociaż przez minutę będzie sprawiać wiele problemów. Warto jednak zaopatrzyć się w dobrą skakankę, by skutecznie walczyć z tłuszczem, wzmocnić organizm i wesprzeć pracę układu krążenia. Przy zakupie należy przede wszystkim wziąć pod uwagę rodzaj skakanki oraz jej uchwyty. Skakanka powinna mieć też odpowiednią do wzrostu długość, aby spełniła swoje zadanie.

Materiał zewnętrzny

Autor

Redakcja

samaprzyjemnosc.pl