Jak zorganizować czas na trening? Siłownie w Warszawie są otwarte 24h!

Przeważnie wiele osób tłumaczy się długą bądź ciężką pracą, wychowywaniem dzieci czy zajęciami, które trzeba wykonać po wyjściu z biura. Do tego dochodzą obowiązki domowe jak sprzątanie, gotowanie, prasowanie i wiele innych. Przychodzisz zmęczony do domu, siadasz na kanapie, włączasz telewizor, otwierasz kolejną paczkę ciastek i myślisz, że przecież ci się należy, bo miałeś zabiegany dzień. W tym samym momencie twój sąsiad po równie ciężkim dniu pakuję torbę na trening i idzie zadbać o zdrowie. Chęci i dobra organizacja to klucz do sukcesu. Ty też możesz temu podołać – wystarczy stosować się do kilku podstawowych zasad.

Zorganizuj się, czyli dobry plan dnia

Po pracy, zamiast telewizji, usiądź przy stole z kartką w ręku i rozpisz przebieg dnia. Być może prowadzisz dziennik i już masz odrobioną tę część zadania. Zastanów się, czy obecny plan jest ułożony efektywnie. Poszukaj niepotrzebnych przerw, czyli tak zwanych „okienek” i postaraj się je wypełnić. Trening idealnie się tu sprawdzi. Większość siłowni w Warszawie, w tym http://cityfit.pl/, są otwarte całą dobę, przez 7 dni w tygodniu, dlatego, jeżeli nie znajdziesz chwili na ćwiczenia w ciągu dnia, to zawsze możesz wykonać je przed pracą, wieczorem czy we wcześniej znalezionej przerwie (a nawet w nocy – jeśli twój rytm dobowy na to pozwala).

Zmierz się z wymówkami i trzymaj się postanowień

Popraw sobie humor i zobacz, jaki człowiek potrafi być kreatywny, kiedy szuka pretekstu, by czegoś nie zrobić. Przemyśl swoje wymówki, przez które unikałeś siłowni w Warszawie i oceń szczerze, ile razy były one uzasadnione. Unikaj kreowania problemów, a skup się na lepszym planowaniu i wymyślaniu skutecznych rozwiązań. Zacznij też wyrabiać dobre nawyki i trzymaj się wyznaczonego planu. Nie odpuszczaj wieczornych czy porannych treningów. Paradoksalnie, umiarkowana aktywność fizyczna może dodać ci więcej energii przed pracą lub znacząco odstresować po męczącym dniu. Jeśli długo siedzisz za biurkiem, wręcz wskazane jest rozruszanie stawów i mięśni. Dbaj o postawę i wzmacniaj mięśnie wewnętrzne, tzw. core. Poza tym pamiętaj, że trening nie zawsze musi być ciężki. Słuchaj organizmu i wybieraj takie ćwiczenia czy zajęcia grupowe, które cię nie zniechęcą do dalszej pracy, ale pozwolą „zaliczyć” dany punt w planie.

Nie ulegaj pokusom

Im lepiej będzie ci szło, tym częściej zaczniesz myśleć o odstępstwach. Oczywiście w życiu pojawiają się sytuacje, które wymagają zmiany postanowień, ale namowy kolegów na wyjście czy dobry film w telewizji to tylko wymówki, by nie pójść na trening. Zamiast godzić się na zmianę swoich planów, spróbuj przekonać znajomych, aby poszli razem z tobą poćwiczyć, a siebie do tego, że nie warto odpuszczać, kiedy jest się blisko celu.

Naszykuj się wcześniej

Dzień przed treningiem spakuj torbę treningową. Obudź się z nastawieniem, że jesteś gotowy i po pracy masz wszystko, by jechać na siłownię. Nic się nie stanie, jeżeli zapomnisz wody czy ręcznika. Siłownie w Warszawie oferują sprzedaż m.in. napojów izotonicznych, proteinowych batonów, a także ręczników. Niezbędne rzeczy to strój do ćwiczeń, para wygodnych butów i determinacja.

Znajdź partnera treningowego

Gdy deklarujemy komuś nasze zamiary, wtedy łatwiej dotrzymać słowa i osiągnąć sukces. Poszukaj kogoś, kto chętnie trenowałby z tobą. Wspólne ćwiczenia dodałyby motywacji i zapewniły odrobinę rywalizacji, która zapewne wpłynęłaby na bardziej efektywne wykonywanie treningów. Wymówki poszłyby w odstawkę, bo nie wypadałoby się spóźniać czy odwoływać piąty trening z rzędu. A jeśli nikt nie jest gotowy spróbować tego wyzwania z tobą, to znajdź przynajmniej kogoś, komu zakomunikujesz swoje cele – łatwiej będzie iść na kolejne zajęcia z myślą, że ktoś wie o twoich postanowieniach i być może podświadomie sprawdza, czy osiągasz zamierzone efekty.

Naucz innych swojego planu

Powiedz rodzinie i znajomym, że czas na trening jest dla ciebie ważny i na stałe wchodzi do codziennej rutyny. Poproś, aby na siłę nie namawiali cię na rezygnację z ćwiczeń. Przyzwyczaj ich do tego, że uczęszczanie na siłownię to twoje nowe postanowienie i chcesz w nim wytrwać. Wsparcie bliskich na pewno pomoże w byciu jeszcze bardziej konsekwentnym i zorganizowanym.

Znasz już najczęstsze przyczyny złej organizacji czasu oraz sposoby, jak sobie z nimi poradzić. Pożegnaj się z wymówkami, a zaprzyjaźnij z dziennikiem i partnerem treningowym. Dzięki temu istnieje duża szansa, że zaczniesz pojawiać się na warszawskich siłowniach regularnie.

Autor

Redakcja

samaprzyjemnosc.pl